Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Stepinac ni zločinac ni svetac - otvoreno pismo papi Franji

Komentari (71) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 22 septembar 2015 20:54
DrJelaBisic
U najboljem,ako se prihvati klimavo "opravdanje"da nije smeo-Stepinac je bio velika,velika kukavica.Cak i to je dovoljno.Toliki svetci su umirali za pravdu,da je stavljanje ovoga u njihovo drustvo-cista blasfemija.Videcemo da li ce sadasnji papa biti ista takva kukavica.
Preporuke:
76
61
2 utorak, 22 septembar 2015 21:11
Pera Jagodina
Zubi ostri pogled zao,on za milost nije znao,strasno,strasno.Meni tako izgleda na prvoj slici,ovaj ce dobiti u crkvenom kalendaru rimokatolicke crkve 2 datuma,prvi ce biti 10.april[dan ndh],a drugi 04.avgust[kad su proterali Srbe],ostali datumi za blagdane su zauzeti za tudjmana,kvaternika,strosmajera,pavelica,luburica i ostale krvnike.
Preporuke:
69
53
3 utorak, 22 septembar 2015 21:29
Beli Orao
Svako ko piše Papi pismo gubi vreme.
Preporuke:
82
52
4 utorak, 22 septembar 2015 21:37
Amir
Po idejno-političkom uverenju sam marksista i ateista...


Drago mi je da nas ima još ateista.Uljepšao si mi čovječe veče kada pročitah ovo.Treba biti čovjek a religija je bilo svakakvih i sve su za sebe tvrdile da su pravovjerne.

Pozdrav.
Preporuke:
50
40
5 utorak, 22 septembar 2015 22:52
N.N
Dozvolite
Stepinac je šovinista. Stepinac je šovinista najgore vrste!
Ipak još nešto treba reći a nije pomenuto, jer je iznošenje činjenica o Stepincu bez toga nepotpuno i dozvoljava dalje zamagljivanje njegove biografije.
*da su mu ustaše zaklale brata
*da je (nejasno je iz drugih izvora) bio solunac. Kako, kada i na koji način se je približio Srbima? On nije omirisao barut. Kako je moguće da se Aleksandar Karađorđević prevari u ovom šovinisti?
A njegovo držanje na suđenju bilo je kukavičko. "Nema šta da kaže".
Prošao je veoma povoljno, imao je sposobne branioce i za protivnika ne baš spretnog tužioca.
Hvala.
Preporuke:
34
16
6 utorak, 22 septembar 2015 22:55
Bob
Ako govorite i pišete srpski jezik, papa se zove Francisko. Međutim, ako ste kroatizoavni, onda ništa.
Preporuke:
63
11
7 utorak, 22 septembar 2015 23:33
Nešto više o autoru
Dr Predrag Ilić, pisac knjige "Srpska Pravoslavna Crkva i tajna Dahaua / Mit i istina o zatočeništvu patrijarha Gavrila i episkopa Nikolaja Velimirovića u Dahau" (Beograd, 2006) dao je svoj doprinos neokomunističkom "demistifikovanju" Nikolajevog stradanja za vreme Drugog svetskog rata. Osnovne svoje postavke izložio je u intervjuu koji je dao Zagorki Uskoković ("Večernje novosti", 7. avgust 2006).

http://www.svetosavlje.org/biblioteka/Apologetika/OklevetaniSvetac/Lat_OklevetaniSvetac67.htm
Preporuke:
22
3
8 sreda, 23 septembar 2015 01:15
TRIFKE
Više,nego korektan prikaz jednog naučnika i ateiste o jednom svešteniku,koji se možda nije snašao ili se pravio plašljiv,što protivreči njegovom položaju.Poznato je,da je uticaj RKC u Hrvatskoj više nego veliki i sigurno je svojim autoritetom mogao više učiniti,ali nažalost i ovde važi pravilo:ko se ne buni protiv zločina i sam učestvuje u njima.Veliko hvala autoru od ateiste,ali veoma toleratnog člana ljudske skupine na ovoj planeti.
Preporuke:
16
13
9 sreda, 23 septembar 2015 01:23
DrJelaBisic
Etika je,odavno,prognana iz nasih srednjih skola.Ne samo nasih-u vecini drzava sveta etika,onakva kakvu su je stvorili i dali covecanstvu Stari Grci-nestala je,ne samo iz skola,vec iz zivota.Sada se uci ono sto se zove gradjansko vaspitanje-a to je,manje-vise,trening gradjana u pokornosti.A stvari su proste,cak i kad je Stepinac u pitanju.Pred njegovim ocima,takoreci,odigravali su se strasni zlocini.I zna se da je za njh znao.Ako se sa njima slagao-on jeste zlocinac.Ako se njie slagao,da je(samo)cutao-bio bi amoralan.Ne samo on,visoki svetenik,vec svaki obican covek.Ako se vec bojao da istupi(bio dakole amoralan,kukavica)bar nije morao da hvali ustasku vlast.Ako se sa njom slagao-bio je deo nje,zlocinac.Ako se nije slagao,nego joj je kadi0 iz straha-bio je kukavica,dkle amoralan.Ne slazm se sa naslovom.Ne samo da nije bio svetac,vec je,u najboljem slucaju bi0 amoralan,a obzirom na svoj polzaj-skoro da je bio zlocinac.
Preporuke:
20
9
10 sreda, 23 septembar 2015 05:59
Stepinac nije nikog spasao - osim svojih ustasa
Ratni nadbiskup Zagreba i predsednik Biskupske konferencije HDH, dr Alojzije Stepinac, nije bio ni nacista, ni ustaša, ni ratni zločinac, kao što tvrde mnogi neupućeni i nedobronamernii srpski nacionalisti...

Gospodine Ilicu, cenio bih Vas napor da procenite stvarnu tezinu Stepincevog delovanja tokom ne rata - jer rata u Stepincevom Zagrebu i vecem delu Endehazije nije bilo! - nego tokom 4-godisnjeg TERORA nad civilima, da niste izricito amnestirali Stepinca (vidi gornji citat)! I u naslovu - ako je Vas - stoji da Stepinac nije svetac, ali, eto, nije ni zlocinac! Takvom Vasem definisanju suprotstavljaju se svi Vasi navodi o delovanju kardinala Stepinca! Tragicno je kad i Vi iznosite kako je, eto, spasao i neke Srbe i Jevreje, ali nije spasavao dovoljno! Ne, gospodine Ilicu, STEPINAC NIJE SPASAO NIJEDNOG SRBINA ILI JEVREJA, on je samo neke od njih POSTEDEO! Jer, on je bio vladar zivota i smrti - i nisu ni nemacki zlotvori pobili sve, i oni su ponekog postedeli!
Preporuke:
41
13
11 sreda, 23 septembar 2015 06:09
Stepinac nije nikog spasao - osim svojih ustasa, 2
Da je Stepinac itekako mogao da spasava - samo da je hteo - vidi se iz njegovog delovanja nakon poraza njegove Endehazije, kad je cinio sve da osvedocene ustaske monstrume skloni od pravde! Ocito je to Stepinac radio iz svoje LJUBAVI prema antihriscanskim i antiljudskim krvnicima! Kakav je mogao biti Stepinac ako je takve ljubio i spasavao, a samo nevoljno i retko ponekog od Srba i Jevreja postedeo?! Dakle, gospodine Ilicu, SPASTI znaci aktivno pomagati nekome, po cenu vlastitog stradanja. POSTEDETI nekoga znaci - poslusajte ovo, Ilicu - ne ubiti bas svakoga! Stepinac JESTE zlocinac, i bilo bi dobro da ste Papi napisali da je za Katolicku crkvu sramno da takvog proglasi svecem. Ovako, Papa moze da lepo iskoristi neke fragmente Vaseg pisma, a druge lepo zaboravi - kao sto ce po svoj prilici i da uradi. Sve u svemu, bolje da niste ni pisali, kad ste ovako mlako ZAKLJUCIVALI, iako svi navodi u Vasem tekstu upucuju na SUPROTAN ZAKLJUCAK - da Stepinac JESTE jedan od najvecih NDH-zlocinaca!
Preporuke:
32
10
12 sreda, 23 septembar 2015 06:23
Srbin crnac, ateista
Odlično sročeno pismo, vrlo odmereno i proračunato, vidi se da čovek izuzetno dobro zna kako razmišljaju u visokom ešalonu vatikanskog establišmenta, i u religijskom i posebno u političkom smislu. Valja iskoristiti vatikansko plivanje paralelno uz postmoderni humanizam kao i njihov istančani politički pragmatizam i oportunizam.

@Nešto više o autoru

Pomenuti politički svetac (koji je to postao zato što je bio antikomunistički ideolog) je pričao priče kako se u Dahauu "tri puta vozdizao i tri puta ga je Bog vraćao", verovatno da bi sakrio činjenicu kako je bio u konclogoru a nije bio mučen, jer da je bio mučen ne bi preživeo. Naravno Nemci to nisu radili iz pragmatičnih i političkih razloga, nikad se ne zna kad neki verski starešina može biti koristan da umirivanje naroda. Svaki svetac se romantizuje i ulepšava iz religijskih razloga, ali to ne može sakriti da je njegov ideologizovani antikomunizam bio pandan nacističkom antikomunizmu niti sva koketiranja s njima.
Preporuke:
6
16
13 sreda, 23 septembar 2015 06:33
Srbin crnac, ateista
Pomenuta srpska sramota od političkog sveca je također lupetao o svetskim jevrejskim zaverama (jer oni su "izmislili sve ideologije" komunizam, ateizam i sve živo) čime je Srbe ponizio stavljajući nas u ravan nacističke i katoličke judeofobije, što je dovoljan razlog da bude "ekskomuniciran" iz srpskog nacionalnog korpusa. Posle toga taj više ne može biti Srbin. Nijedan rasista niti nacista ne može biti Srbin, on može biti samo negacija istog.

Ako iz istih političkih i moralnih razloga tražimo da Stepinac ne bude svetac katoličke crkve onda iste aršine moramo primeniti i na nas i izbrisati ovu sramotu od Velimirovića s liste političkih svetaca.
Preporuke:
5
22
14 sreda, 23 septembar 2015 06:41
Srbin crnac, ateista
Bob
Ako govorite i pišete srpski jezik, papa se zove Francisko. Međutim, ako ste kroatizoavni, onda ništa.

Papa se ne zove Francisko već Franjo. Dosta mi je već velikih srbopatriota koji svoje rodoljublje dokazuju veštačkim razdvajanjem srpskog i "hrvatskog" jezika. Kao što se na srpskom kaže franjevci za sveštenički red tako se kaže i Franjo za latinski Franciscus. Francisko ne postoji ni na jednom jeziku, ni na španskom se ne kaže "Francisko" već Fransisko. Ako već toliko više voliš "katolički" latinski jezik onda ga zovi Franciskus ili Franćiskus (različiti izgovori latinskog) nemojmo izmišljati neki novi "antihrvatski srpski" na bazi današnje kvazipatriotske ideologije u Srba. Dakle ako je ikada bilo dobrih Srba katolika, a bilo je, onda se ovaj papa ima nazivati Franjo, a ne Fransoa, Frensis, Fransisko niti bilo kojim drugačijim imenom koji današnji patriote ostrašćenici izmisle da je "nehrvatskije".
Preporuke:
12
28
15 sreda, 23 septembar 2015 07:52
U ime dece 1940 i neke...
Mogu ga i sto puta svecem proglašavati, iz pakla ga neće izbaviti.
Preporuke:
39
1
16 sreda, 23 septembar 2015 07:57
kole
Na Papi je da se potvrdi, mada je najčešće svako pisanjePApi uzaludno, jer interesi ove crkve su ispred svih drugih iteresa.
Preporuke:
19
3
17 sreda, 23 septembar 2015 08:52
Memnosina
Nema ništa logičnije od toga da Stepinac postne svetac za Vatikan. To bi bilo dosljedno dosadašnjem korpusu mnogih uvrštenih u njihove svete koji su osjećali "smrad bizantizma" i tamanili njegove predstavnike, ne samo na ovim prostorima.
Ako odustanu od Stepinca, onda će Vatikan biti u našim očima bolji i s njima ćemo se lakše sjediniti? I štovaćemo Stepinca samo kao blaženog?
Daleko im lepa kuća, šta god izabrali da čine, osim ako nije pokajanje i preobraćanje u pravoslavlje.
Štetniji su svi današnji napori da se nađemo na pola puta s Vatikanom u ispovjedanju vjere i dogovorimo oko duhovnog oca Endehazije, nego vijekovi vatikanskih marifetluka na ovim prostorima. Ko to ne vidi, ne ljubi Istinu.
Preporuke:
25
4
18 sreda, 23 septembar 2015 09:27
akrivija
Stepinac nije nikakva kontraverzna ličnost.Što se tiče kanonizacije to je potpuno stvar Rimokatolika.
Preporuke:
12
12
19 sreda, 23 septembar 2015 09:58
ser joška
dragi papo

evo pišem ti ovo pismo da ti objasnim neke stvari o kojima si sigurno neobavešten..
Preporuke:
14
4
20 sreda, 23 septembar 2015 10:27
srpska sarma, a može i pasulj@ Srbin crnac, ateista i drugi vojtsvujušči ateisti
Papa Francisko (kako glasi ORIGINAL imena sv. Franciska/Franje Asiškog u materinjem ITALIJANSKOM, prvog među svecima tog imena u RKC!) se NA SRPSKOM JEZIKU zove FRANO, znači ne Francisko, NI Franja, već FRANO!? Zašto, zato što Dubrovčani (da PODSETIM, u Dubrovniku je do najskorije prošlosti bilo JEZGRO Srba-katolika!) pomenuto ime izgovaraju sa FRANO (npr. glumac& pevač FRANO Lasić!), što znači da u skladu sa JEZIČKOM PRAKSOM Dubrovčana, svečeve i sve ljude sa imenom Francisko/Franja valja zvati FRANO!? Ovo tim pre što JEZIK Dubrovčana pripada istočnohercegovačkom dijalektu štokavskog narečja, koje je uzeto kao OSNOVA KNjIŽEVNOG JEZIKA Srba i Hrvata! Prema tome FRANO, NE Francisko ili Franja! Dalje, fakat je da je gosn/Drug Ilić u ovom pismu nastupio UMERENO kao POLITIČAR& DIPLOMATA, što je pohvalno, ali FAKAT je i da je Stepinac njegovim NEČINjENjEM& ŽMURENjEM u stvari POMOGAO USTAŠKE ZLOČINE! A Stepinčevo NEČINjENjE& ŽMURENjE NIJE DOVOLjNO OSVETLjENO u ovom pismu, pa je to NAJVEĆA NjEGOVA MANA!
Preporuke:
20
11
21 sreda, 23 septembar 2015 10:43
srpska sarma, a može i pasulj@ Srbin crnac, ateista i drugi vojtsvujušči ateisti, nastavak
U tom smislu, imajući u vidu ovaj VELIKI PROPUST autora, malo je passe oduševljenje pojedinih ateista ovim, ipak dobro zamišljenim POKUŠAJEM!? No, ovaj POKUŠAJ, ostaje POKUŠAJ zbog jednog prostog razloga, ateisti u ovom SPORU katolika& pravoslavaca oko jedne MRAČNE ličnosti kao što je Stepinac, NISU NEUTRALNI, već su oni JOŠ JEDNA ZAINTERESOVANA STRANA! Zašto, zato što je opšte poznato da su MEDIJATORI SVAKOG SPORA (počev od klinačkih sporova oko klikera, pa na dalje!) SUŠTINSKI ZAINTERESOVANI da PROFITIRAJU na TUĐEM SPORU! Ako ne verujte, pogledajte SVE moguće Zakonike u Istoriji, počev od Hamurabijevog, gde su PORED KAZNI& PRESUDA za UČESNIKE SPORA isto tako ISTAKNUTE i NAGRADE za SUDIJE! Čak i da VREDNOST te nagrade nije istaknuta, STRANKE u SPORU će se POSTARATI da je STVORE! Takođe je opšte poznato da je svaki ISKUSAN MEDIJATOR SPOROVA UPOZNAT sa PSIHOLOGIJOM stranaka i da je VRLO ČESTO KORISTI u SOPSTVENU KORIST! A da je to tako više nego jasno govore REAKCIJE ateista na ovaj tekst!
Preporuke:
12
8
22 sreda, 23 septembar 2015 10:59
srpska sarma, a može i pasulj@ Srbin crnac, ateista i drugi vojtsvujušči ateisti, drugi nastavak
Takođe o PRISTRASNOSTI ovog SAMOPOZVANOG "medijatora spora" gosn/Druga Ilića govori i ČINjENICA da među pripadnicima Hrvata koji su STRADALI u Jasenovcu ili se BORILI protiv nacizma i ustaštva pominje ISKLjUČIVO komuniste, što veoma čudi!? Nema potrebe da pominjem da je raščišćena ČINjENICA da je u okviru JVuO ratovalo tokom WW2 do 10000 HRVATA& katolika, ako ne i više, a opšepoznata je ČINjENICA da dr Ivan Ribar, Hrvat, PARTIZAN, PRVI Predsednik Drugog Zasedanja Avnoja i Prvi Predsednik Ustavotvorne Skupštine FNRJ NIJE BIO KOMUNISTA, kao ni pesnici Nazor& Kovačić! Treće, gosn/Drug Ilić ne pominje svetle likove mostarskog biskupa Alojzija Mišića koji je žestoko protestovao kod Stepinca protiv progona i ubijanja Srba, kao i advokata Prvislava Grizogona iz Zemuna, koji je kao POSVEĆENI KATOLIK ŽESTOKO protestovao kod Stepinca zbog istih razloga, obaška katolici talijanske OKUPACIONE VOJSKE, čija je intervencija SUŠTINSKI DOPRINELA SPLAŠNjAVANjU PRVOG i NAJGOREG TALASA USTAŠKIH ZLOČINA leta 1941!?
Preporuke:
20
9
23 sreda, 23 septembar 2015 11:07
srpska sarma, a može i pasulj@ Srbin crnac, ateista i drugi vojtsvujušči ateisti, kraj
Sve to, uz DEGUTANTNO "prebrojavanje crvenih krvnih zrnaca" kod Srba-NEKOMUNISTA, od strane Srba, sajber-ATEISTA nagoni me da budem bar OPREZAN u vezi predmetnog pisma& inicijative!? Ukratko, "Vuk dlaku menja, ali ĆUD NIKAKO"!? A šta će od ovog POKUŠAJA kanonizacije Stepinca ispasti, neznam, znam samo da će PO EVENTUALNOJ NjEGOVOJ KANONIZACIJI vaskoliko JEVREJSTVO krenuti sa PLjUVAČINOM po Krvatima i katolicima, što bi neki VRLO RETNI VISPRENI Srbi, poput g-dina Mileta Dodiga mogli da ISKORISTE na polzu srpstva!? Šta ćete, kad NE POMAŽU stvari srpstva po ovom pitanju CELOKUPNI Sveti Sinod SPC, niti CELA SANU& Matica Srpska, još manje POLITIKANTI "srpije", izgleda da će PONEŠTO da uradi gosn LAKTAŠENKO! A taj NIJE KOMUNISTA! He, he, he!
Preporuke:
14
12
24 sreda, 23 septembar 2015 11:56
Prečanin
Da li je ovo pismo od vrste "never meaning to send", ili ga je autor poslao? Ne znam šta je gore. U svakom slučaju, ima da se uznemire vatikaneri.Ta mante Stepinca među njihovim svecima, biće tamo s Josipom Radnikom, onim što se slavi 4. maja, i čemu onda pisma. ...Kažu da je stvarno bio na solunskom frontu (Krležu, na primer, nisu primili kao dobrovoljca). Sudeći po Stepinčevoj kasnijoj delatnosti, ne verujem da se tamo našao iz ljubavi prema srpskom narodu, još manje iz radoznalosti, već zato što su mu tako naredili. Vatikaneri su ovdi u ofanzivi, ali na Dedine salaše (s dugim e) neće, ne dadu Živko, ni Radivoj, moji šuraci...
Preporuke:
17
8
25 sreda, 23 septembar 2015 12:02
Đorđe
Prestao sam da čitam na samom početku, jer sam pročitao "Sveti Oče".
Preporuke:
22
12
26 sreda, 23 septembar 2015 12:48
Titoizam
Stepinac je stvar rimokatolika i meni bi lično milije bilo da ga priznaju za svetog, tako smo na čisto.

Ne slažem se sa autorom njegove ideološke naklonosti su jasno vidljive kad na osnovu činjenica (selektivnih) iznosi tobože objektivne zaključke.
Možete biti titoista ili ne, ali je činjenica da titoisti koriste rat da bi na silu i mutljag došli na vlast. Zamislite sad se zarati i neka klika, koja je imala podršku nivoa Čedine i jednako antagonistička prema srži srpskog bića (ali radi plemenitih ideala naravno), ratuje sa glavnom kalkulacijom da dođe na vlast i stoga koristi napad spoljnog neprijatelja da "lustrira" u opštem haosu svoje protivnike. Isti su kao ovi "pobunjenici" danas u Siriji što napadaju Asada skupa sa internac. teroristima. Baš da vidim kako bi prošli u otvorenom građanskom ratu, gdje nema spoljnog neprijatelja pa da se manipuliše srpskim ustaničkim duhom i prikriva od onih kojima se daju puške šta je krajnji cilj.
Preporuke:
11
3
27 sreda, 23 septembar 2015 13:07
Titoizam II
Činjenica da protivljenje i osudu komunizma, koji je na ovim prostorima došao na vlast čisto razbojnički, nasilno i s prevarama dok nisu skuvali žabu, a potom držao nasilnu kontrolu da ne dođe do bilo kakvog slobodnog preispitivanja toka događaja, ovaj profesor smatra za sporne i nepoželjne, govori dovoljno o tome koliko je u stanju da bude objektivan.
Ovo je stvarno u najboljem duhu titoističke čitanke:"... koji je komuniste (koji su se u Kraljevini Jugoslaviji i u NDH borili za socijalnu pravdu, za bratstvo i jedinstvo Srba, Hrvata i ostalih jugoslovenskih naroda, kao i protiv naci-fašističkih agresora i svih njihovih domaćih slugu) nazivao zločincima, a ustaške zločince "dobrim dušama katoličkim" ?"
Šta Stepinac može biti za našu kulturu, jasno je, ali ovakvi koji o kopačima očiju sa ikona u bukvalnom i prenesenom, programskom, smislu imaju samo lijepe riječi, od njih mi je muka i oreoli njihovog sekularnog sveštenstva me dubinski tište.
Preporuke:
8
7
28 sreda, 23 septembar 2015 13:17
Panta
1. Polazi se od pogrešnih premisa.
2. Hitler je bio isto što i sada "globalizacija". Podržavali su ga Englezi,Francuzi, Italijani, Japanci, Amerikanci i njihovi sateliti. Vatikan je podržavao Hitlera, a i tada je cilj Hitlera i Vatikana bio: jedna vlada, jedan jezik, jedna vojska, jedna religija. Zato je tzv. Zapad čekao da se uključi u nekakav rat protiv Hitlera tek kada ga je trebalo zašititi od Rusa.
3. NDH je stvorena pod zaštitom Vatikana, pa time i Hitlera, s napred navedenim ciljem.
4. Naciste su posle rata spašavali svi napred navedeni predratni (a i ratni) Hitlerovi saveznici.
5.Stepinac nije ništa manji zločinac, niti svetac od Tita, Tuđmana i mnogih "hrvatskih antifašista", čija se politika razlikovala od Pavelićeve i Stepinčeve samo po tome što je Tito umesto gesla "Srbe na vrbe" imao geslo "Srbe na Srbe". Uostalom, Tito je i posle rata štitio ustaše i naciste.
6. Tekst je, po mome viđenju, presipanje iz praznog u šuplje, jer ne ulazi u srž problema.
Preporuke:
18
8
29 sreda, 23 septembar 2015 13:32
od naslova dalje nisam stigla jer,
nova FNRJ vlast je osudila Stepinca kao ratnog zločinca.
Verovatno ga je od steljačkog voda spasila činjenica(a možda i sam Vatikan) da je bio katolik.
Preporuke:
17
3
30 sreda, 23 septembar 2015 14:01
srpska sarma, a može i pasulj@ ser joška
Citat: "dragi papo

evo pišem ti ovo pismo da ti objasnim neke stvari o kojima si sigurno neobavešten..."

Ser Joška, što no bi rekli moderni klinci: "VRH BRATE!", tj. napravili ste u malo reči celu BURLESKU a la "Kako je mali Titin pionir sreo Svetog Oca papu"!? Pokušao sam da budem FIN, a da ipak ukažem na GREŠKE& ZABLUDE tekstopisca, ali Vi ste to već uradili!
Preporuke:
16
5
31 sreda, 23 septembar 2015 15:45
srpska sarma, a može i pasulj@ Srbin crnac, ateista i drugi vojtsvujušči ateisti, Post Scriptum
Što jes, jes, "srpski" KOMUNCI mnogo dobro HEJTUJU! To im se mora priznati! Uostalom, od mržnje na SOPSTVENI NAROD se dosad moglo LEPO ŽIVETI, ej, još od iljadu devetsto četres i četvrte NA VLASTI, sedamdeset i jedno leto, ČITAV ŽIVOT "od KOLEVKE pa do GROBA", malo li je!? Ili prevedeno u GENERACIJE: deda osvojio vlast, sin samoupravljao po komitejama, a unuci se STRATEŠKI RASPOREDILI po STRANKAMA!? Šta ćeš, VEŠTI LjUDI!?
Preporuke:
13
5
32 sreda, 23 septembar 2015 16:40
Peter RV
Da Stepinac nije "ni svetac ni zlikovac" tu se slazem- ostalo je autorova licna egzibicija ateizma i nostalgicnog boljsevizma.
Srbi su bili oko pet stotina godina pod turskim zulumom kad je SPC 'saradjivala' sa okupatorom (inace danas ne bi ni postojala!). Koliko srpskih biskupa su Turci pogubili jer su ovi javno protestvovali njihove zlocine nad srpskim narodom- i tako postali svetci?
Hriscansko pravilo je oduvijek bilo " caru carevo a bogu bozje"- sto brutalno znaci saradnja sa silom, koja god to ona bila.
Sto smo ocekivali od Stepinca ? da izvrsi samoubistvo zbog Srba, partizana, ateista ili Jevreja?
Osvijestimo se malo, Stepinac spasio nesto Srba bas tim prisilnim pokatolicenjem, jeli je to bio njegov zlocin? Zaboravljamo da je ta NDH-zija trajala samo tri godine- nista nije smetalo ni jednom pokatolicenom Srbinu da se vrati u SPC -ziv i zdrav.
Preporuke:
8
17
33 sreda, 23 septembar 2015 17:18
Iskander
Srbin sam Pravoslavni ali ne neki narocit vernik....
Imam nesto znanja o svemu ovome a imam veliko iskustvo zivljenja 25 gdina medj POkatolicama tzv.'Hrvatima' konkretno Dubrovcanima,dalmatincima ...

Da skratim,kad bi me neko prisilio da moram da biram
radije bi bio Musliman tj.clan Islama nego Hrvat Papin.

Smatram da je bolje za nas Srbe da Papa Stepinca proglasi njihovim svecem....tako ce i taj cin pomoci mojim Srbima da jos vise shvate a zalosno je da JOS svi nisu shvatili sta je Vatikan, njihova nazovi 'crkva' i njihov produkt zvani Hrvati.
Preporuke:
19
1
34 sreda, 23 septembar 2015 17:26
Darko
@srpska sarma, a može i pasulj
Probajte sagledati stvari sa druge strane g. sarmo(a može i pasulj). Šta bi srpski nacionalizam radio da nema komunjara?! Koga bi krivio za svoje brljotine i nesposobnost? Protiv koga bi smišljao onolike teorije zavere o opskurnoj "deci komunizma" koja su se, kako rekoste, strateški rasporedili po strankama (i po ostalim centrima moći, naravno) sa misijom da sputavaju dobre i prepoštene srpske patriote i nacionaliste da povedu narod ka boljoj budućnosti?Pa, gde ima bolje priče za zamajavanje naroda? Dakle, polako sa tim komuncima, trebaće vam.
Preporuke:
8
4
35 sreda, 23 septembar 2015 17:33
Bob
@Srbin crnac, ateista

Ispao si glup u društvu, ali to mora tako kad čovek hoće bratstvo i jedinstvo sa kroatima.
Dakle, pravoslavni narodi koji imaju tu sreću da nemaju latinične parnjake kao mi, znaju da ne postoji pravoslavno ime za Franju. I šta rade, dragi moj Rusi, Bugari i Rumuni: oni kažu Francisko. Za monaški red se koristi reč franciskanci. Ali ti si izdresiran da kažeš Franjo i to je to.

Inače, predlažem da američki grad San Francisko zoveš San Franjo, a našeg pokojnog patrijarha ne Pavle, nego Pavao. Budi dosledan!
Preporuke:
16
3
36 sreda, 23 septembar 2015 19:50
@ nešto više o autoru
Link je prepun diskvalifikacija. Autor je odmeren i dostojanstven a pljuje se na njega bez razloga.
Čini mi se da su osobi Nešto više o autoru inicijali V Dž. Je li tako?
Objavljen je link prema sajtu pravoslavnih hrišćana gde autor (V Dž?) kipti od mržnje prema sadašnjem autoru, univerzitetskom profesoru, koji se obraća monarhu Vatikana.
Raduje me ta nemoć da se išta prigovori. Inače da je na linku iznešeno ma šta istinito, bi se zabrinuo.
Uzvraćam na jednako bezobrazan način: Neka se laje, ali karavan ostaje.
Preporuke:
1
11
37 sreda, 23 septembar 2015 20:01
Nenad
Proglasiće ga za sveca, bez obzira na spasavanje ustaških zločinaca, ne zanima njih ništa sem sopstvenih interesa.

Nadam se da će to pomoći u razbijanju zabluda o Vatikanu i Papi.
Preporuke:
8
0
38 sreda, 23 septembar 2015 20:42
srpska sarma, a može i pasulj@ Darko
Da li ste posetili izložbu "Politički progoni u Jugoslaviji 1944-53", održanu u periodu januar-april 2014 u Muzeju istorije Srbije, na Trgu Nikole Pašića u nekadašnjoj zgradi "JUTEL"-a, a još ranijoj zgradi predratnog lista "Pravda"!? E, vidite, TA IZLOŽBA mnogo šta govori o NAČINU KAKO su Titići UTERIVALI Srbe u komunizam!? Uzgred, da li ste čuli za onaj fenomenalni aforizam Aleksandra Baljka: "Pre rata NISMO IMALI NIŠTA, a onda su došli Nemci i SVE PORUŠILI!?" E, vidite on MNOGO GOVORI o PRIVIDU "dobrog života" u kome smo živeli za Titovine!? Ova sad HIPERPRODUKCIJA PRIVIDA& TREŠA samo je LOGIČNA posledica Titovine!? Tako i Drug autor živi U PRIVIDU da njegovom rečju, baš KAO U VREME Titovine može nešto da učini!? NE MOŽE, jer ovo NIJE NI Prva Petoletka, NI Trumanova jaja, a NI "Farma", mi živimo u doba SUKOBA CIVILIZACIJA!? Koje autor, a i pretežni deo IZ TITOVINE PROISTEKLE srpske INTELIGENCIJE prosto rečeno NE RAZUME!?
Preporuke:
7
0
39 sreda, 23 septembar 2015 21:56
Seljak Bezemljaš
"Najveći domet amerikansko-vatikanske saradnje, što se inače počelo nazivati "Svetom alijansom"bio je sporazum katoličke crkve nemačkih masonskih loža o uzajamnom poverenju.Zabrana učešća katolika u masonskim organizacijama iz 1783, ukinuta je 1983 a definitivno 1990.
Tom događaju vremenski je prethodilo pomirenje jugoslovenske vlade i katoličke crkve u pregovorima od 1966 do Titove državne posete Vatikanu 1971.
Sporazum je 1968 postignut uz posredovanje američke diplomatije.
Američka vlada je kao nadoknadu obećala političku i finansijsku pomoć, uz uslov da se zaboravi i ubuduće ne pominje odgovornost za genocid nad srpskim narodom u Drugom svetskom ratu.

Citat iz eseja Milorada Ekmečića SPOLjNI UZROCI GRAĐANSKOG RATA U BiH 1992 zbornik radova DIJALOG PROŠLOSTI I BUDUĆNOSTI izdavač Službeni list SRJ 2002.g.
Šta li je potpisao i dogovorio te 1971 doživotni predsednik "ozbiljne"države Jugoslavije.
nastavak
Preporuke:
9
0
40 sreda, 23 septembar 2015 22:35
Seljak Bezemljaš
nastavak
Ekmečić dalje piše da se osetio zaokret u politici jugoslovenske vlade prema katoličkoj crkvi.I da je taj zaokret:
"Organski nastavak pravca od stvaranja novog profila jugoslovenske Komunističke partije 1937."

Opširno komentariše Kardeljevu knjigu PRAVCI RAZVOJA SLOVENAČKOG NACIONALNOG PITANjA u kojoj E.K.jasno stavlja do znanja da je Slovencima Jugoslavija privremena država. (I ne samo to.Ja sam nekoliko puta citirao delove te knjige.Prvo izdanje 1939 a ja imam drugo iz 1959 Kultura Beograd)
Zaključak je ne samo Milorada Ekmečića da je prvu Jugoslaviju razbio "crni" a drugu "crveni klerikalizam".
KPJ je iz klerikalne štampe pozajmila sintagmu "velikosrpska hegemonija" i dodala 1924 (Treći kongres u Beču) jedno čvrsto "slomiti" "Slomiti velikosrpsku hegemoniju"na tome se zasnivalo "bratstvo jedinstvo".
Od Drezdena (četvrti kongres 1928)važi parola
"širokim masama ugnjetenih nacija otvoriti perspektivu oslobođenja ispod jarma veliko-srpske hegemonije"
nastavak
Preporuke:
6
1
41 sreda, 23 septembar 2015 22:38
srpska sarma, a može i pasulj@ Seljak Bezemljaš
Poštovani, te podatke koje ste izneli o POMIRENjU katoličke crkve i masona, valja dopuniti i činjenicom da je GLAVNI PREGOVARAČ tadanjeg pape Pavla 6-tog (istog pape koji je ćakulao sa Brozom), bio tadanji hrvatski kardinal (zaboravio sam mu ime, nekako je nemački zvučalo)!? Pošto su se tako zapadni ŠATRO hrišćani POMIRILI sa zapadnim ŠATRO "humanistima" (zašta se inače izdaju masoni) i pošto su PREKO Broza Srbi UNAPRED bili "skuvani" (malo je 1990-tih situaciju zakomplikovao Milošević, ali OSNOVNI PRAVCI dejstva Zapada "glede" Balkana su JOŠ TADA u vreme Titinih "Ustavnih amandmana" bili postavljeni), krenulo se preko "izbora" pape Vojtile na KRUPNIJI, MNOGO krupniji "plen"!? I tada, kao i 1990-tih mi Srbi smo bili POKAZNA "vežba" za već uobičajeni nasrtaj na Rusiju, svejedno je komunističku, carsku ili kapitalističku!? Nadajmo se da će sada ISHOD da bude isti kao i 1945, naravno, u "PREČIŠĆENOM", pravoslavnom VIDU, kako bi najviše odgovaralo ovom sluđenom& napaćenom narodu!?
Preporuke:
7
2
42 sreda, 23 septembar 2015 22:48
Vukosav
Ovo je situacija da se lav, koji je spavao pored bare , uplasio žabljeg kreketanja. Imeno, ako je Katolicka crkva rešila da Stepinca proglasi za svetitelja , negodovanje Srba i SPC protiv te odluke je isto kao kreketanje žabe za lava. Moramo shvatiti da Rimska-Katolička crkva i Vatikan se nikada nisu odrekli antiortodoksne , antislovenske, pa i antisrpske propagande na verskoj osnovi, kao što se Fanarioti nikada nisu odrekli antizapadne(antirimske), antislovenske , u novije vreme i antimakedonske propagande na verskoj osnovi. Cela ova inicijativa je samo iz tih razloga pokrenuta, a nikako iz eklisioloskih potreba i namena. Katolickoj crkvi je odavna poznat stav Srba i SPC po pitanju Slepinca , jer i prethodni i sadašnji njen pretstavnik u Beogradu , nadbiskupi Perko i Hocevar su svakodnevno u kontaktu sa vrhom SPC , ali sve to džaba. Svako od njih svira po svome u svoje sviralo i svako će doterati svoje do kraja. Katolicka ckva će Slepinca proglasiti za svetitela, a Srbi i SPC
Preporuke:
4
1
43 sreda, 23 septembar 2015 23:03
Turas
@srbska sarma i pasulj @ Darko
Odlično ste odgovorili i potpuno istinito Žalosno što mnogi (titići uveoci) nisu , pre bih rekao NEĆE da Vas razumeju . Ilić je skoro umilno zamolio "Svetog Oca" jezuita Franciska da ne kanonizuje ujka Stepinca (koga Ilić sa poštovanjem naziva doktorom)iako zna da je Vatikan stvorio "pacovske kanale" za spasavanje ustaša koji su i sada na vlasti u rvatskoj kao i u Srbiji njihove kolege , titoistički poklonici .Postavlja se čisto logičko pitanje . Zar Ilić veruje da Papa kao i njegovi prethodnici neznaju koja je vaška bio Stepinac ? Zna Ilić , ali on hoće da ispipa koliki mu je rejting kao "ateiste" među srbima danas . Nama , "neumerenim nacionalistima".
Preporuke:
8
3
44 sreda, 23 septembar 2015 23:29
Nasmejah se slatko
Ovaj uvaženi autor, po ideologiji i ubeđenju ateista i marksista obraća se u pismu sa terminima ,,sveti oce,, i zalaže se za rešavanje nesuglasica iz oblasti vere, proučavao religiju. To je isto kao Kraljević Marko da se javi i da kaže da je gledao televiziju, ili neki , s uvaženjem , imam ili muftija , da deli savete kako da se organizuje neka farma koja će se baviti uzgojem svinja. Kako može ateista i marksista da uvažava pojam svetosti . Ateista da se bavi proučavanjem religije je verodostojno isto kao da se vuk bavi gajenjem ovaca , koza baštevanstvom ili lisica da obezbeđuje živinarsku farmu. Od kada se to dešava da se ateisti bave proučavanjem religije, dogmatike, liturgike i nadasva međucrkvenih odnosa.
Preporuke:
12
1
45 sreda, 23 septembar 2015 23:51
Danko Popović: „Vreme laži“ (1990.)

„Međutim, ja tu priču o katolicizmu kao glavnom vinovniku zločina genocida koji su izvršile hrvatske ustaše ne podnosim iz više razloga.“

Mora se priznati da je to prilično neočekivana izjava za nekog tko vrijedi za srpskog nacionalista.

„Ne kažem da u toj priči nema istine, ne namjeravam braniti hrvatsku katoličku crkvu, ali mi smeta da se njoj pripisuje sva krivnja za genocid nad Srbima izvršen tokom rata u NDH. Ima u toj priči velike titoističke pod vale kojoj su Srbi nasjeli. Prije svega, ta priča o gotovo isključivoj krivnji katoličke crkve oslobađa Hrvatsku odgovornosti pred svijetom i pred poviješću za zvjerstva i genocid nad Srbima. Ta priča je opasna zato što izvor hrvatskog ustaškog zločina iz Zagreba premješta u Rim i Zagreb oslobađa odgovornosti.
Preporuke:
12
0
46 sreda, 23 septembar 2015 23:52
Strateški je to opasna priča. Umjesto da Srbi vinovnike svoje nesreće vide u Hrvatskoj, katolicizacija zločina nad Srbima prenosi zločmn na jednu snagu rasprostranjenu i utemeljenu diljem svijeta. Ha toj širini srpski se dušmani gube, nestaju u jednoj nerealnoj dimemziji. Štoviše, umjesto da od tog svijeta dožive osudu, oni, preporu čujući se kao dobri katolici, doživljavaju razumijevanje. Uostalom, ta priča Srbe suprotstavlja čitavom katoličkom svijetu, jednom vrlo moćnnom neprijatelju. Što će Srbima takva priča i tako veliki neprijatelj? Prije svega, stvara se privid da je katolički svijet bio fašistički, kao da je Vatikan bio uz Hitlera, a to nije istina (sjetimo se kardinala Tiserana).“

Ako pokretači genocida nisu u katolicizmu, onda mora da su isto tako duboko ukorijenjeni kao i vjera.

„I ubijanje Srba u Hrvatskoj, i pokrštava nje Srba, i rušenje srpskih crkava i svega što je označavalo srpsko vjekovno prisustvo na toj zemlji, prije svega je zločin hrvatske povijesne
Preporuke:
10
1
47 sreda, 23 septembar 2015 23:53
ideje o nacionalnoj državi. Pravaške i Frankove ideje, vazda prisutne u biću hrvatstva, činile su osnovu zloće.
Imamo jaku potrebu da prepoznamo neprijatelja - uvijek kada su ga prepoznali Srbi su ga i pobjeđivali.
Ne kažem da mržnja Hrvata prema Srbmma nije primila i konfesionalnu boju, ali njeni izvori su u samom biću hrvatske ideje, o nacionalnoj državi. Toj ideji Srbi smetaju.
Uostalom, da ja vas pitam: ako je crkva u Hrvatskoj isključivi izvor zločinačkog ponašanja, zašto takvo ponašanje nije prekinuto za pola stoljeća vladavine jednog ekstremnog ateizma?
Jesu li hrvatski ateisti za Srbe bili bolji od hrvatskih teista?“

Sve i da je tako, zar simbol tih zločina nije sam nadbiskup Stepinac?

„Neću da branim Stepinca, ali ni da mu pridajem značaj koji uistinu nema. I njegova uloga u genocidnom i zločinačkom ponašanju Hrvatske je predimenzionirana. I priča o Stepincu je samo dio priče koja je smišljena da Hrvatsku oslobodi odgovornosti i prenese je na Vatikan.
Preporuke:
10
1
48 sreda, 23 septembar 2015 23:54
Priča o nadbiskupu Stepincu je u veli koj mjeri dimna zavjesa za prikrivanje izvora i smisla genocidnog ponašanja u Hrvatskoj. Vrlo uvjerljiva priča za srpske daltoniste.“

U kojoj mjeri je Josip Broz bio angažiran u prikrivanju zločina hrvatskih ustaša?

„Mnogo više nego što možemo pretpostaviti. Hrvate je predstavljao kao borce protiv Hitlerovih snaga - koristio je za to činjenicu da se veliki dio partizanskih snaga nalazio na teritormji ondašnje Hrvatske. Falsifikovao je povijest stvaranjem simetrije između nacističkog ustaškog pokreta i nacionalnog pokreta Draže Mihailovića. Brozovi napori da sakrije zločine hrvatskih ustaša nad Srbima u velikoj mjeri su odredili i njegov odnos prema Izraelu. Distanciranje od Židova, na kojem je inzistirala Titova politika, nije bilo slučajno. On je Srbe razdvojio od Židova, s kojima Srbe veže slična sudbina u Drugom svjetskom ratu."
Preporuke:
13
0
49 četvrtak, 24 septembar 2015 08:19
siniša
Grešite gospodine Iliću, Stepinac jeste pravi zločinac.

Razlika između njega i drugih zločinaca je u tome što je on svoje zločine planirao na dugi rok.

Prvi njegov zločin na dugi rok je podrška stvaranju Jugoslavie. kakav je to zločin? Podržao e Jugolaviju da bi izazvao sukob između Srba i Italijana. Imao je za cilj da pomoću srpskog oružja se Hrvati dočepaju Dalmacije.

Drugi njegov zločin u pripremi pokolja je bio da spreči dalmatinsko stanovništvo da se izjasne kao Srbi. Niame odlaskom Italijana iz dalmacije Dalmatinci su počeli da masovno prelaze na pravoljlavlje i da se vraćaju pravoslavlju. zatim da svoja talijanska imena menjaju u srpka i da počinju da se izjašnjavaju kao Srbi. On je insistirao da se ne izjašnjavaju kao Srbi, i kad već neće da budu Hrvati da se izjašnjavaju kao Jugosloveni. Takođe je tražio od Kralja i dobio da im se zabrani prelazak na pravoslavlje.

Dakle bila je očigledna politika nacioalnog čišćenja Srba iz Dalmacije.

Osim Srba progonio je i Italijane.
Preporuke:
11
3
50 četvrtak, 24 septembar 2015 09:35
Stanić Milan
Hmm.Celo pismo vrvi od (preterane)učtivosti, da bi autor na kraju i to vrlo oprezno iznio nekoliko kompromitujući zaključaka za ovog visokog katoličkog prelata koji je u vreme zločinačke hrvatske države NDH vršio i te kako važnu funkciju u HKC.Samo nekoliko treza:
1.Često se greši od naših istoriografa( ta im navika osta iz SFRJ)da je NDH bila "tzv. država."Ta teza je opasna i nije tačna NDH je bila zločinačka fašistička država,u to vreme priznata ne samo od Vatikana,nego čak i od jedne Švajcarske.
2.Za vreme trajanja NDH dolazi do "pers. unije" između zločinačke države i vrha HKC.Da je to tako ostade u dokumentima zabilježen govor fra Dionizija Jurčeva u srpskom selu Staza:" U ovoj zemlji ne može da živi niko osim Hrvata, jer je ovo zemlja Hrvatska,a tko se neće pokrtstiti mi znamo kud će mo s njime!Ja sam u ovim krajevima dao očistiti od pileta do starca,a ako bude potrebno,učinit ću i ovdje, jer danas nije grjehota ubiti na malo djete od 7 god."...
Preporuke:
10
0
51 četvrtak, 24 septembar 2015 09:50
Stanić Milan 2
(nast)
Da je ovo biuo izolovan slučaj ili slučaj incidentne situacije,pa da ide u prilog prof. tvrdnji, međutim zlikova Dionizije Jurčev bio je na čelu Vjerskog otsijeka u Vladi NDH.Šta reći za 146 katolički službenika različitog ranga koji su direktno učestvovali u klanju i ubijanju Srba!
4. Šta reći za nadbiskupa Vrhbosanskog Šarića koji je bio prononsirani ustaša ili za sarajevskog župnika B. Brale koji direktno učestvuje u BiH u klanju i progonu Srba?
5.Konačno njegovo obraćanje poglavniku(a postoji bezbroj primera) 25.o2. 1942."Poglavniče! U času kad hrvatski Sabor taj starodrevni simbol hrvatske državnosti idući svijetlim tragom prošlosti želi zajedno s Vama glavarom NDH,na svoj rad staviti blagosov Boga stvoritelja, ne mogu a da ne progovorim i ja kao predstavnik crkve Božje..."
6. A,šta reći profesore na činjenicu da je bio vojni vikar odobrivši molitvenik u kome se veliča J. Francetić.itd.Ima toga koliko hoćete.Na kraju - ne verujem da je Pavelić lično ubio nekoga,(nast)
Preporuke:
10
0
52 četvrtak, 24 septembar 2015 09:59
Stanić Milan 3
(nast)
,ali koliko je potpisao direktno smrtni presuda,odobrio zakonodavnu vlast po ugledu na Hitlera i Musolinija i vaspostavio zločinačku vlast.
Da zaključim.Srpska istorija 20-og veka Srbima se vratila kao tragedija i to u svim segmentima.Naše zablude i lutanja,nedoslednost,naravno i kukavičluk vodeći komunistički kadrova najpre prema sopstvenom narodu ,donelo nam je današnji rezultat da ne znamo ni ko smo,ni šta smo, ni kuda idemo. Dovoljno je pogledati delovanje pozicije i opozicije i onog izbezumljenog premijera koji umire od straha što će reći Evropa ako recipročno uvede mere protiv Hrvatske. Jad i beda - eto to smo mi!
Preporuke:
11
0
53 četvrtak, 24 septembar 2015 12:31
DrJelaBisic
Pavelic.Hitler,Musolini,Tito,Staljin-i mnogi drugi nisu nikada ubili nikoga,niti su ikada potpisali nijednu smrtnu presudu.
Preporuke:
5
6
54 četvrtak, 24 septembar 2015 12:49
Turas
Prof. dok. polit. i pravnih nauka gosp. Predrag Ilić .
Šta da se kaže posle onakvog "obraćanja svetoj stolici" Ovakva jedna intelektualna "gromada" podseća me na silne komentare o "društvenoj eliti "koje, ne samo naši već i strani anlitičari ,profesori ,cenjeni intelektualci nazvaše "ološ elitom" .Jer prirodno je da svaki , u ovom slučaju srbski intelektualac , sa autošovinističkim "nabojem" ,(setimo se upozorenja A. Rajsa)je indirektni neprijatelj svoje zemlje .Zamislite danas komentatori na NSPM koliko imamo ovakvih "cvećki" koje se javljaju sa njihovim "lucidnim" komentarima da nas "upozore" koja nam avet skorašnje budućnosti preti ? Da li znate (posle izlaganja S . Avramov o trilaterali )koliko je "viđenih" srba članova ove organizacije ?Stalno ih viđate na RTS i većini srbskih medija kako nam sve "argumentovanije" izlažu da nam je zapad veći prijatelj od istoka i slovenskih naroda .Toliko su postali (uz sluge Brisela na vlasti)navalni da je prosto odvratno . Da li je to naš kraj ?
Preporuke:
7
1
55 četvrtak, 24 septembar 2015 13:16
Stanić Milan 4
Stanić M.- g-đa Dr Jela Bisić

Grešite g- đo Bisić.I tekako ima mnoštvo dokumenata koji kompromitiju Pavelića koji u konačnom potpisuje smrtne presude(odbacujući odluke o pomilovanju kao krajnje sredstvo).O tome svedoči i M. Meštrović prilikom njegove audiencije kod Pavelića.
Preporuke:
7
1
56 četvrtak, 24 septembar 2015 14:50
Milan Stanić propisno se osramotio napisavši da je Vatikan priznao tzv. NDH.

To nije istina!

Lijepo je Danko Popović naglasio da su problem srpski daltonisti koji tumače povijest na temelju usmene predaje, ali Stanić čita između redaka i promaši bit teksta.

S takvim tumačenjem povijesti, ali i sadašnje zbilje, teško može doći do pomirenja bratskoga hrvatskog i srpskoga naroda.

Umjesto da se Srbija zajedno s Hrvatskom suprotstavi fašističkoj mađarskoj politici prema izbjeglicama, ona nama šalje nesretne ljude, zarađuje na njihovoj muci i dovodi situaciju do usijanja.
Preporuke:
0
6
57 četvrtak, 24 septembar 2015 17:57
Prečanin
DrJelaBisic
Pavelic.Hitler,Musolini,Tito,Staljin-i mnogi drugi nisu nikada ubili nikoga,niti su ikada potpisali nijednu smrtnu presudu.

To što ste napisali (verovatno) je tačno. Međutim, to je istovremeno i monumentalni cinizam. Za Hitlera se i danas smatra da je svojim rukama ubio Ernsta Rema, vođu SA, ali relevantni biograf From kaže da čak ni to nije tačno. Tito je, prema Mići Popoviću, u Parizu morao da ubije svojim rukama jer su mu tako naredili iz Moskve; inače, nije hteo da potpisuje čak ni smrtne presude, to je prepuštao Koči, koji se silno naljutio (ne znam ko ne bi).
Preporuke:
8
1
58 četvrtak, 24 septembar 2015 20:45
Stanić Milan
Stanić M.- DŠ
Znam da Vama smeta istina o NDH kao zločinačkoj državi koju vešto krijete u oblandi tzv. "objektivnog znalca" iz svih oblasti. Nažalost, ljudsko znanje je krhko - razlika između budale i normalnog čoveka leži u suštini,što je normalan čovek pun sumnji,a budala je uvek zadovoljan samim sobom. Ergo.Citiram izvor: "U Zagrebu je kao stalni delegat Vatikana (vizitor) djelovao benediktinac Đuzepe Markoni.On nije imao svojstvo redovnog diplomatskog predstavnika za NDH,ali je u Zagrebu uživao sve privilegije ambasadora.Pavelić je odredio za Vatikan posebnog predstavnika Nikolu Rušinovića,odnosno kasnije kneza Ervina Lobkoviča Povodom razmene ovih predstavnika zvanična jug. Vlada u Londonu uložila je kod Vatikana protest,ali je Vatikan održavao redovne diplomatske veze pored NDH i sa emigrantskom vladom K. Jugoslavije"...(Izvor: Dr Ferdo Čulinović - Okupatorska podela Jugoslavije str.232(fusnota)
Preporuke:
7
0
59 četvrtak, 24 septembar 2015 22:26
srpska sarma, a može i pasulj@ Turas, pa Drug Milan Stanić
Cenjeni gosn "Turas", svojevremeno sam na nekadanjem PMF-u u Bejogradu (posle se raspao na pojedinačne fakultete: matematički, hemijski, fizički, biološki, ...) poznavao gosn Tahira Hasanovića, tadanjeg dobrog studenta fizike, lepog mladog čoveka, "perspektivnog omladinskog kadra", nesuđenog zeta Slobe Miloševića, kritičara omladinskog filma "Bal na vodi" (koji po Tahirovim tadanjim rečima: "Ruši sve zašta smo se borili u NOR-u i rehabilituje reakciju!", navod po sećanju, ali suštinski veran), potonjeg jednog od osnivača "Nove demokratije" Duška Mihailovića, U KOJU JE PROTIVPRAVNO UTOPIO IMOVINU tadanje DRUŠTVENE ORGANIZACIJE Savez socijalističke omladine Srbije (tadanje organizacione forme komunističkog podmlatka), zatim "uspešnog biznismena", pa GLAVNOG KADROVIKA DOS-a iz 2000 iii... sa novinarom Jovanom Kovačićem, sa-osnivač srpske podružnice "Trilaterale" i NVO "East-West Bridge", kao jednih od KLjUČNIH PROMOTERA baba-Nate u "srpiji"!? Ukratko, "čovek za sva vremena"!? A NIJE JEDINI!
Preporuke:
6
1
60 četvrtak, 24 septembar 2015 22:42
srpska sarma, a može i pasulj@ Turas, pa Drug Milan Stanić, nastavak
Druže Staniću, zašto nasedate na podmetačine starog CROATSKOG TROLA "štovanog gospodina" "DŠ"!? Prvo, gosn "DŠ" navodi MIŠLjENjE poznatog pisca i srpskog nacionaliste gosn Danka Popovića, znači IZDVOJEN STAV i pokušava po PRINCIPU AUTORITETA da nam to PODMETNE kao DOKAZ!? Kao što je svojevremeno pisao Aristotel u "Retorici", a oslanjajući se na "Topiku", u procesu LOGIČKOG DOKAZIVANjA ISTINE, AUTORITETI se koriste kao TERCIJARNI ARGUMENTI odnosno silogizma i entimema, pri čemu nam gosn "DŠ" kao AUTORITET iznosi gosn Danka Popovića, za koga se mora priznati da je istinoljubiv, ali pitanje je sa KOLIKO je INFORMACIJA gosn Popović raspolagao, da bi njegove opore primedbe o sadanjoj prirodi našeg nacionalnog stava bile ARGUMENTOVANE!? Naravno, Vi kao marksista nećete se ideološki složiti sa ratnim ambasadorom u Sjedinjenim Državama gospodinom Konstantinom Fotićem, ali morate priznati da je on kao NAJODGOVORNIJE LICE Kraljevine Jugoslavije u SAD bio vrlo dobro informisan o STANjU u OKUPIRANOJ ZEMLjI!?
Preporuke:
5
1
61 četvrtak, 24 septembar 2015 22:54
srpska sarma, a može i pasulj@ Turas, pa Drug Milan Stanić, drugi nastavak
G-din Fotić je, ko što rekoh, prikupljao sve informacije iz porobljene domovine, klasirao ih i preko inform-biroa ambasade Kraljevine Jugoslavije ih distribuisao ka američkoj javnosti i vlastima!? Amerikanci, kao i tada ozbiljna nacija su PROVERAVALI Fotićeve navode iz NEZAVISNIH IZVORA i našli su da su TAČNI, POSEBNO "glede" USTAŠKIH ZLOČINA spram Srba! Takvi nalazi su u tadanjoj američkoj javnosti, a posebno vlastima izazvali takav odijum, da je zbog toga tadanji američki predsednik Frenklin Ruzvelt izjavio da "posle rata Hrvatska MORA BITI POD STARATELjSTVOM, dok se Srbima može dati šansa da obnove državu"!? Toliko Fotić i tadanja američka vlast (na stranu neki drugi njegovi angažmani, kao i potonji političko-vojni rasplet u Jugoslaviji). Sad prof. dr Bogdan Krizman i njegova sjajna studija "Pavelić između Hitlera i Musolinija", gde se ističe FORMALNO NEPRIZNAVANjE NDH od strane Vatikana, ali postavljenje monsinjora Ramira Markonea kao STALNOG "agenta za vezu" Vatikana u Zagrebu, govori za sebe!?
Preporuke:
5
1
62 četvrtak, 24 septembar 2015 23:08
srpska sarma, a može i pasulj@ Turas, pa Drug Milan Stanić, treći nastavak
Monsinjor Markone je razvio vrlo živu SKORO PA DIPLOMATSKU AKTIVNOST ne samo u Zagrebu, kao "prestonici" tzv. NDH, već i u UNUTRAŠNjOSTI ZEMLjE, EKVIVALENTNO sadanjoj situaciji koju razvijaju "ambasadori" zapadnih zemalja "akreditovani" u "Republjik Kosova"!? Šta više, formalno-pravno "Republjik Kosova", sa svim ogradama, ipak ima VIŠE ARGUMENATA (odluka međunarodnog suda u Hagu da Deklaracija o nezavisnosti NE KRŠI međunarodne norme) za opstojavanje nego NDH, ta ČISTO TERORISTIČKO-RASISTIČKA TVOREVINA, koju je tadanji papa Pio 12-ti ČASTIO sa "SKORO, pa ambasadorom"!? Obaška, što je vatikanski Zavod svetog Jeronima za promidžbu vjere u ilirskim krajevima, postao NEZVANIČNA "ambasada" NDH, iako su njeni NAMEŠTENICI BILI pod PAPSKOM JURISDIKCIJOM!? To je išlo tako daleko da su FUNKCIONERI NDH, uključiv i Ante Pavelića tamo po potrebi BORAVILI, završavajući razne poslove za NDH!? Čak je i sam Poglavnik bio PRIMLjEN u "privatnu pastirsku audijenciju" kod "svetog oca pape", iako se ZNALO KO je on!?
Preporuke:
6
1
63 četvrtak, 24 septembar 2015 23:21
srpska sarma, a može i pasulj@ Turas, pa Drug Milan Stanić, četvrti nastavak
A ZNALO se u Vatikanu KO je Pavelić& ustaše, sa sve "svetim ocima fratrima", zato što je italijanska okupaciona vojska iz NjENE ZONE ODGOVORNOSTI (znači ne ni cela NDH!) izveštavala o "ustaškom krvološtvu, koje prevazilazi sve što ljudski um može da pojmi i koja predstavlja SRAMNI BELEG na LICU NAŠE KATOLIČKE CRKVE i VERE"!? Toliko Fotić, Srbin i antikomunista i Krizman, Hrvat jugoslovenske orijentacije, asve na osnovu američkih i talijanskih dokumenata!? Obaška izveštaji vojnog atašea nemačkog Rajha u zagrebu generala Edmunda Glez fon Horstenaua, starog austrijskog oficira (ergo RIMOKATOLIKA, uzgred rodom iz firerovog rodnog Braunaua!), koji se više puta uplitao u poslove NDH, smatrajući da ustaške bestijalnosti ŠTETE STVARI Rajha, kao u npr.: „Kod Slavonske Požege nalazi se jedan koncentracioni logor, koji nosi ime 'ustaški iseljenički logor'. Upravnik ovog k. l. je bivši katolički sveštenik, a sada čuveni ustaša Klajić..." Itd., itsl., kao i kod drugih OSOVINSKIH IZVORA!?
Preporuke:
6
1
64 petak, 25 septembar 2015 09:25
Stanić Milan
Stanić M.-"srpska sarma,a može i pasulj"

Pre svega veliki pozdrav i hvala na edukativnom tekstu.Iako pripadamo različitom ideološkom konceptu u Vašim prilozima izneta je istina o diplomatskoj aktivnosti Vatikana kao države za vreme 2.sv. rata na ovim prostorima.Tadašnji Pontifeks maximus i te kako je znao za aktivnost fašistički država uključivo i NDH,sa istim je javnim i tajnim kanalima održavao veze - posebno treba istaći zavod sv. Jeronima,koji će posle 2. sv. rata organizovati tzv. "pacovske kanale"kojima su prebacivani ratni zločinci "preko bare."Šta sam hteo reći?Poštenom čoveku(bez obzira na ideološku odrednicu)pukne film kad vidi i sagleda,koja se sve beda i fukara sručila na Srbiju i Srbe. I to ne popušta,pre svega zahvaljujući domaćoj političkoj nomenklaturi koja svojim stavovima i servilnošću tera sve nas da idemo "spušteni gaća" zarad neke fantomske EU - dokle bre!
Preporuke:
7
1
65 petak, 25 septembar 2015 10:37
sveti pavao (jedan mali đavao)
Stanić M.-

I to ne popušta,tera sve nas da idemo "spušteni gaća"

To je transparencija

- dokle bre!"
dok se ne postigne rodna ravnopravnost
Preporuke:
7
0
66 petak, 25 septembar 2015 11:44
DrJelaBisic
Ideolog je moralno odgovoran,naravno.To sto poziva na ubijanje Jevreja,ili Srba,ili oba,ili...znaci isto kao i da je izvrsilac.Cak i vise,po mome,jer se razni nezreli,mladi,neobrazovani i sl hvataju za takve pozive i postaju izvrsioci.To sto tzv istorijske licnosti nisu,u vecin sucajeva,davile svojim rukama,palile i cherechile-za mene pretstavlja jos goru moralnu pojavu.neko ko zagovara ubijanje,ali sam nije u stanju ni da zakolje ni kokosku za rucak-bolje da cuti.Nemoalno je propovedti zagovarati nesto-ali pod uslovom da neko drugi prlja ruke.
Preporuke:
5
0
67 petak, 25 septembar 2015 12:17
srpska sarma, a može i pasulj@ sveti pavao (jedan mali đavao)
Kažete "rodna ravnopravnost"!? Hmmm, recimo da su samim njihovim IZBOROM IZVRNUTE POLNOSTI pripadnici tzv. "LGBT zajednice" SAMI SEBE STAVILI u STATUS TREĆEG, praktično GRAMATIČKOG RODA koji se označava latinski sa "ID", a srpski sa "ONO"!? Znate, u nekim starim jezicima tog trećeg, gramatičkog, ergo čisto KONVENCIONALNOG RODA jednostavno NEMA, pa je red da ga ne bude i u srpskom jeziku, da jednog lepog dana pređe/pređete u PLUSKVAMPERFEKAT, tj. u DAVNO PROŠLO VREME, baš kako prolaze svi DINOSAURUSI, koji nemaju ili su izgubili evolutivnu prednost! Ukratko, sa tim ispr..... evolucije NE MOŽE BITI RAVNOPRAVNOSTI, oni se samo TOLERIŠU kao npr. SLEPO CREVO!? A ukoliko se ZAPALE/ "ZAPALE", ODSTRANjUJU se upravo kao i SLEPO CREVO!? Daleko ste Vi moderni pešovani& LGBTovi od starogrčkih pešovana koji su bili velike grčke patriote i umni ljudi, Vi ste prosto SLEPO CREVO svakog ljudskog modernog društva!? Ukoliko mirujete, TOLERIŠU Vas, ukoliko se "zapalite", ZNA SE!?
Preporuke:
5
4
68 petak, 25 septembar 2015 12:31
DrJelaBisic
Visoki svestenik(katolicke,ili bilo koje hriscanske crkve)koji,kada se oko njega ubija,kolje,pali zive ljude(zene,decu,obicne mirne gradjane)a koji ne svede svoje nedeljne popovedi na samo 2 reci:Ne ubij! ne moze da bude ni svestenik,a kamoli svetac(U toku celog 2.sv.r.svestenik u jednom malom brackom selu,svaku svoju nedeljnu propoed je tako drzao:ne ubij!Jer je ubistvo bilo koga,u hriscnstu smrtni greh.Cak i u samoodbrani.Mozete da se pokajete,mozete da se molite-ako svoju savest promenite,ako shvatite da niste SMELI da ubijete,i da odbrana zemlje od nekoga nije nuzna odbrana-onda ce vam,mozda,Bog oprostiti.U pravoslavnom hriscanstvu nikakav svestenik ne moze,da vam u ime Boga,oprosti,ma sta vi radili i kako se(verbalno)kajali.Mozete da dizete ne jednu,neo 10 crkava pokajnica-vi umirete sa neodgovorenim putanjem:da li mi je Gospod oprostio.Videcete kad mu dodjete.Znam mnoge obicne vernike,katolike,koji su krili Jevreje(iako SU mnogi od njih bili antisemiti,u sadasnjem smislu te reci
Preporuke:
6
1
69 petak, 25 septembar 2015 18:36
Staniću, ne znate Vi mnogo toga, a kamoli što meni smeta. Dobro ja znam da je tzv. NDH bila zločinačka država, ali isto tako da ju Vatikan nije priznao. Naveli ste desetak rečenica, ali ne i kada je to papa priznao Pavelićevu tvorevinu.
Preporuke:
5
3
70 subota, 26 septembar 2015 01:44
DrJelaBisic
mi zaboravljamo:Ne mozete biti Hrvat a da pre toga vi ili neki vas predak nije bio katolik.Za razliku od drugih katolickih nacija(Italijana,Spanaca....)Hrvati ne obez katolicanstva.Oni,ako nisu katolici,ili nijedan njihov predak to nije bio-postaju(zamislite!)Srbi!Jer definicije su proste(ma kako ludacki zvucale):Srbin je srpski govoreci pravoslavac,Ako on postane katolik-on je,istovremeno,po definiciji Hrvat,i to su i svi njegovi potomci,cak i kada se odreknu katolicanstva,i posanu ateisti,Hari Krisne,budisti,sajentolozi.....Zato je veza izmedju katolicanstva i hrvatskog nacionalizma(svih stepena)nerazkidiva:Jer jedno(Hrvatstvo)bez drugoga(katolicanstvo)ne moze.
Preporuke:
3
5
71 utorak, 06 oktobar 2015 22:55
Paja
Stvarne primedbe na racun NDH dolazile su cak i od Glaise von Horstenau - a i drugih nemackih oficira koji su imali prilike da vide NDH koncentracione logore i "metode prociscavanja" NDH od stranih naroda. NDH je bila uzas cak i u razmerama Hitlerovog "Reich" - a, da ne spominjemo normalne drzave po danasnjim shvatanjima. Stepinac bi mozda bio neka svetla tacka da je proveo ceo rat u kucnom pritvoru onako kako je morao (zasluzeno) da zivi posle sloma NDH, u novoj Jugoslaviji.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner